Water use is more than tap water!

Meet net zoals ik je watervoetafdruk via deze link https://watertelt.be/bereken-mijn-watervoetafdruk/ . Je zal ervan versteld staan! Gebruik jij ook veel meer water dan je had gedacht? Laten we hier samen iets aan doen!

Ik deed de test en kreeg via de site de tip om mijn watervoetafdruk te verkleinen door mijn eten en drinken te veranderen. Wat deed ik?

– Minder eten weg gooien. Ik zocht speciaal gerechten waarbij er zo weinig mogelijk waste was. Bijvoorbeeld maakte ik butternutpompoensoep waarbij de schil enal mee in het gerecht ging. Zo had ik minder afval. Hieronder kan je het recept terug vinden.

https://www.sixpacks.be/food/pompoensoep-met-butternut-butternutsoep-dus/


– Wat minder koffie drinken . Het is geen gewoonte meer om elke dag een koffie te drinken nu. Ik neem enkel nog 1 koffie in het weekend of als ik migraine heb. Geen dagelijkse koffie meer voor mij. 🙌

– Ook neem ik kortere douches. En was ik me soms gewoon met een washandje.

Wat ga jij doen om je watervoetafdruk te verkleinen? Let me know!

#watertelt #joinforwater

Plaats een reactie